Follow Me

Friday, February 16, 2018

Allah Will Help You Move On

Bismillah.
-Muhasabah Diri-

Tujuan dari doa bukan untuk mengubah kenyataan, tapi untuk menguatkan kita saat sebuah kenyataan yang pahit terjadi di hidup kita.


***
Do you know the purpose of du'a? Did I tell you? Change reality? (The purpose of du'a is) to help us deal with this reality. Cause what is going to hit you, no matter how much you try will still hit you, but how can you have the strength to deal with it.

First, know that it came by Allah permission. Wamayyu'mim billah yahdi qalbahu. And whoever would trully believe in Allah, then Allah will guide their heart. The heart would be at ease, no matter what the situation, this is the ayah man.. This is the ayah.

The ayah is, bad things will happen, but if you really believe in Allah, you're heart will be fine, you're not gonna be unrest, you're not gonna be angry, or depress, or sad, or overwhelm, or crying constantly, you're not going to be like that. You're heart will become at ease.

Yes, in the beginning, we're human being, when something bad happens, the heart is rattle, we're angered, we are sadden, we are depressed, we are all of those things. But eventually, if you're really have iman in Allah, Allah will tape all of your heart, and you'll be fine. You'll be able to survived.

And without iman of Allah, that grief and that sadness, that pain will never go away and some people might even kill themself, because of something bad that happens. They might not even be able to live. They might be in a life long depression.

Allah is telling us in this ayah, that those who believe in Allah, Allah lets them move on with life. 
- Ustadz Nouman Ali Khan, Quran For Young Adults Day 9
Pembahasan awal Surat At Taghabun. Maaf kalau ada kesalahan, kemampuan listening saya terbatas, hehe.

***

Hal-hal 'buruk' yang sudah terjadi, atau akan terjadi pada kita, akan tetap terjadi. Saat kita menjaga hubungan kita dengan Allah, terus berdoa padaNya, menjaga iman kita agar tidak goyah, Allah akan membantu kita melalui masa-masa berat dan kelam itu. Mungkin kita ga langsung tenang dan menerima, ga langsung tenang dan melepas, akan ada fase manusiawi kita bersedih, marah, merasa tertekan, menangis, dan hal-hal manusiawi lainnya. Kita manusia, dan itu normal kalau kita merasakan hal-hal tersebut. Namun perlahan, kalau kita masih beriman dan terus berjuang untuk memperbaiki iman kita kepada Allah, lewat doa, lewat segala hal yang merupakan langkah mendekat padaNya, Allah nantinya akan membimbing hati kita supaya bisa melalui masa-masa gelap dan penuh tekanan tersebut.

Hati kita memang lemah, diri kita memang lemah. Tapi Allah bisa menguatkannya, membuat hati kita jadi baik-baik saja, meski segala hal yang tidak baik-baik saja menghantam hidup kita.

Tetap semangat~ usaha untuk move on itu harus, doa juga. Allah nanti akan bantu kita untuk move on, dari apapun yang saat ini bergelantungan menahan kaki kita untuk melangkah ke depan. I don't know how hard your day, how painful your past, but you'll make it through in syaa Allah, if you belive in Allah. Allah will make your heart feel ease.

Allahua'lam.

No comments:

Post a Comment

ditunggu komentarnya