Follow Me

Thursday, September 15, 2016

Tentang Ekspresi, Menulis, dan Diriku

Bismillah.

#blogwalking
"Tiap orang memiliki cara tersendiri untuk mengekspresikan perasaannya."
"Writing to me is some kind of soothing activity. It is relieving. Reviving. Renewing. Making me feel a lot better. Help me to rise after fall, to be a better version of myself.
Ketika saya menulis, maka saya memposisikan diri sebagai the only audience. Hanya saya seorang. I write for me. Not for anyone else."
"Writing helps me overcome unexpected situations. And re-reading my old writings helps me to feel even better. Everytime I was feeling down, I took a look at my own writings. I contemplate. I reminisce. I recall those moments of the past."
"Words can heal. Words can convince. Words can build hope instead of fear. Words can elevate you rise above. Words can shape you up into a better or a worse version of you."
"So be wise picking your words. Someday, somehow, you’ll use them. Either to help you, or to destroy you."
- Meutia Halida dalam Ekspresi

***


Jujur, banyak hal yang ingin aku tambahkan. Sekedar curcol atau tambahan gak penting lainnya. Tapi izinkan kali ini aku menahan jemariku. Menahannya, dan lebih memilih menyalin puisi tentang menulis yang pernah kubuat.

Karena merangkai kata bagiku
adalah hiburan atas segala pilu
P3K atas segala luka
ekspresi atas segala ria
- Isabella Kirei
 Allahua'lam

No comments:

Post a Comment

ditunggu komentarnya